De werking en het ontstaan van de DRS

door Björn Smit
Premium update
SI202308250961_hires_jpeg_24bit_rgb
Premium update

De Formule 1 is een complexe sport en bevat veel technische aspecten. In de rubriek Technical Tuesday legt Grand Prix Radio alles haarfijn voor je uit. De motor, het stuur, windtunnels, alles komt voorbij. Deze week kijken we naar de werking en het ontstaan van de DRS.

DRS staat voor het Drag Reduction System. Letterlijk vertaald naar het Nederlands betekent het luchtweerstandreductiesysteem. De coureur opent handmatig een horizontaal deel van de achtervleugel om luchtweerstand te verminderen en zo een hogere topsnelheid te behalen. Het doel hiervan is om luchtweerstand te verminderen en inhalen makkelijker te maken. 

Dit is een premium update van Grand Prix Radio. Door je te abonneren op deze updates via onze apps steun je de constante ontwikkeling van Grand Prix Radio en krijg je toegang tot nog meer unieke verhalen, video’s en foto’s over de autosport. De premium updates van Grand Prix Radio kun je lezen in de Grand Prix Radio apps.

Stel je vraag

Heb je een vraag voor Olav Mol? Stel hem dan hier!
Vraag insturen

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Aanmelden