F1 introduceert nieuwe logo’s in kader van duurzaamheid

door Jacobine van den Berg
interlagos-2019-

Er blijft nog altijd veel kritiek aanwezig op de Formule 1 terwijl de koningsklasse al enkele jaren met hybridemotoren een flinke stap vooruit heeft gezet. Voor de F1-organisatie is deze kritiek aanleiding om het duurzame karakter en de doelstellingen nog beter uit te lichten.

Vanaf komend raceweekend in Brazilië heeft de F1 nieuwe logo’s en graphics. Deze moeten uitstralen dat de koningsklasse vergroening een belangrijk onderwerp vindt. De logo's zullen te zien zijn als de tv-graphics van de F1, maar ook in de paddock, hospitality-units en in de pitlane. De nieuwe branding heeft een groene achtergrond en draagt de slogan 'powered by hybrid since 2014' naast het reeds bekende F1-logo.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door FORMULA 1® (@f1)


De Formule 1 benadrukt dat haar motoren de meest efficiënte ter wereld zijn, met een thermisch rendement van 52 procent. Ook zet de serie voortdurend stappen in zijn streven naar meer duurzaamheid. Zo zal vanaf 2022 de F1 een duurzamere 'E10'-brandstof gebruiken. Ook zijn er plannen voor de introductie van de volgende generatie krachtbronnen in 2025, die worden aangedreven door 100 procent duurzame brandstof.

Doelstelling: nul CO2 uitstoot

De Formule 1 heeft grote doelen gesteld. In 2030 wil de F1 netto nul CO2-uitstoot hebben. In 2025 moeten alle grands prix duurzame evenementen zijn en moeten zij hun CO2-uitstoot compenseren.

Lees ook:  Jeroen Bleekemolen kijkt vooruit naar Grand Prix van Brazilië

Lees ook: Tijdschema Grand Prix van Brazilië

Lees ook: Bottas hoopt Abu Dhabi-test te gaan rijden voor Alfa Romeo

door Jacobine van den Berg

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Stel een vraag

Heb je een vraag voor Olav Mol? Stel hem dan hier!
Vraag insturen