Vettel

Ferrari zal tijdens de Grand Prix’ in Canada en Frankrijk zonder de omstreden Mission Winnow-branding rijden. De Italiaanse renstal rijdt al sinds de Grand Prix van Japan van 2018 met de stickers van het bedrijf prominent op de auto en race-overalls, maar verwijdert de logo’s om mogelijke problemen rond reclame voor tabakswaren te voorkomen

Mission Winnow is een marketingtool van tabaksfabrikant Philip Morris. Dat Amerikaanse bedrijf was met sigarettenmerk Marlboro tientallen jaren lang een toonaangevende sponsor van Ferrari. Ook toen tabaksreclame werd verboden, bleef Philip Morris sponsor van de Scuderia. Vorig jaar kwam het bedrijf op de proppen met Mission Winnow, een initiatief dat moet aanzetten tot stoppen met roken.

Problemen in Australië

Bij de start van het Formule 1-seizoen in Melbourne leidde de reclame meteen tot problemen. Het Australische Openbaar Ministerie onderzocht of de uiting verkapte tabaksreclame was en of dat het indruiste tegen de Australische wet. Ferrari wachtte de zaak niet af en besloot om niet met Misson Winnow te rijden. Daarna keerde de reclame-uiting terug op de bolides van de Italiaanse renstal.

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Stel een vraag

Heb je een vraag voor Olav Mol? Stel hem dan hier!
Vraag insturen

Om bepaalde functionaliteiten zoals het onderzoeken van uw gedrag op onze website aan te bieden gebruiken wij analytische en tracking cookies op onze website. Omdat we uw privacy belangrijk vinden, vragen we u de tracking cookies te accepteren. Wilt u eerst meer informatie over onze Cookie-policy, klik dan op ‘Meer informatie’.


Meer informatie