Ferrari zal tijdens de Grand Prix’ in Canada en Frankrijk zonder de omstreden Mission Winnow-branding rijden. De Italiaanse renstal rijdt al sinds de Grand Prix van Japan van 2018 met de stickers van het bedrijf prominent op de auto en race-overalls, maar verwijdert de logo’s om mogelijke problemen rond reclame voor tabakswaren te voorkomen
Mission Winnow is een marketingtool van tabaksfabrikant Philip Morris. Dat Amerikaanse bedrijf was met sigarettenmerk Marlboro tientallen jaren lang een toonaangevende sponsor van Ferrari. Ook toen tabaksreclame werd verboden, bleef Philip Morris sponsor van de Scuderia. Vorig jaar kwam het bedrijf op de proppen met Mission Winnow, een initiatief dat moet aanzetten tot stoppen met roken.
Problemen in Australië
Bij de start van het Formule 1-seizoen in Melbourne leidde de reclame meteen tot problemen. Het Australische Openbaar Ministerie onderzocht of de uiting verkapte tabaksreclame was en of dat het indruiste tegen de Australische wet. Ferrari wachtte de zaak niet af en besloot om niet met Misson Winnow te rijden. Daarna keerde de reclame-uiting terug op de bolides van de Italiaanse renstal.