Het toekomstige Formule 1-team Audi kondigt een meerderjarig partnerschap met Adidas aan. Het merk Adidas zal een officiële teampartner zijn. Ze zullen het team van Audi voorzien van producten en ze zullen de fans voorzien van kleding, schoenen en andere accessoires.
In februari 2026 zal de eerste collectie van de samenwerking tussen Audi en Adidas worden gelanceerd. Met deze aankondiging, breidt Adidas hun bedrijf verder uit. Het doel is om een aanbod te creëren wat van hoge kwaliteit is en aandacht heeft voor stijl en uitstraling. Dit is ontworpen voor zowel de coureurs, als de monteurs en de rest van het Audi team. Om de fans van het team te steunen, zal er een speciale kledinglijn worden gelanceerd. In dit assortiment zullen verschillende kledingstukken te vinden zijn, maar ook schoenen en accessoires. Deze lancering zal plaatsvinden voordat het team een race debuut heeft gemaakt.
Dit bericht op Instagram bekijken
Betrokken partners
Beide partijen zijn erg enthousiast over de samenwerking. CEO van Adidas, Bjoern Gulden, geeft aan erg trots te zijn met de samenwerking. Hij zegt: “Het samenbrengen van de iconische Four Rings van Audi en onze Three Stripes van Adidas in de 2026 paddock, markeert een nieuw hoofdstuk in de autosport.” Ze willen focussen op innovatie en daarnaast een nieuwe generatie aan motorsportfans betrekken bij de sport. Teamdirecteur van het Audi team, Jonathan Wheatley, vind het een iconische samenwerking. Hij zegt: “Deze samenwerking brengt twee iconische merken samen op een wereldwijd podium en het vertegenwoordigt een mijlpaal in onze reis als het toekomstige Audi F1-team.”
Lees ook: Carlyle officiële investeringspartner van Red Bull Racing
Lees ook: Max Verstappen stapt in endurance-wereld: Nürburgring-debuut in zicht