Het team van Aston Martin verlaat Mexico zonder punten. Lance Stroll finishte net buiten de punten op P11 door een gebrek aan snelheid in de auto. Voor Fernando Alonso was zijn vierhonderste Grand Prix er één om snel te vergeten: de Spanjaard moet genoegen nemen met een DNF.
Fernando Alonso reed zijn vierhonderdste Grand Prix, al bleek deze bijzondere mijlpaal slechts van korte duur. De Spanjaard startte vanaf de dertiende plaats en moest zijn auto vanwege een probleem met de remmen na zestien ronden in de garage parkeren. Alonso deelt na afloop van de race met F1.com dat de problemen veroorzaakt werden door brokstukken van onderling contact in de eerste ronde. ''Ik had een goede start, er gebeurde veel voor ons maar we waren daar niet bij betrokken. Blijkbaar kwamen er wat brokstukken in de voorste remleidingen waardoor de temperatuur van de auto veel te hoog was. We kregen dat niet meer onder controle, daarom moesten we de race helaas vroegtijdig beëindigen.''
'Een DNF doet altijd pijn'
De Spanjaard stelt dat het DNF’en van een race 'altijd pijn doet', ook tijdens een vierhonderdste Grand Prix. ''Hoeveel races je al gereden hebt maakt niet uit, als je de geblokte vlag aan het einde van de race niet ziet, is dat altijd pijnlijk. Het scheelt dat we dit weekend niet supercompetitief waren.''
That’s all for us in Mexico City. 🏁
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) October 27, 2024
Lance climbed to P11, whilst Fernando did not finish due to a suspected brake cooling issue.#MexicoGP pic.twitter.com/2MBVFv11Uy
40 seconden achter Haas
Lance Stroll startte de Grand Prix van Mexico als veertiende en finishte uiteindelijk net buiten de punten op P11.Ondanks het feit dat Stroll bijna een punt wist te scoren voor het team van Aston Martin, vindt de Canadees het voornamelijk noemenswaardig dat het verschil tussen Haas en Aston Martin zo groot was in Mexico. ''Het was een zwaarbevochten race'', verzucht Stroll tegenover F1.com. ''We hebben gedaan wat we konden. We moeten alleen wat meer snelheid vinden voor de auto. We lagen 40 seconden achter Magnussen in de Haas, dus er is veel werk te doen ondanks dat we vechten in het middenveld.’’
Lees ook: Lewis Hamilton: ''Eerste stint was frustrerend''
Lees ook: Pérez niet blij met Lawson na incident in Mexico: "Hij haalde de hele zijkant van de auto eraf"
Lees ook: Red Bull overweegt motorwissel Verstappen in Brazilië