Voorafgaand aan de Mexicaanse Grand Prix zijn de coureurs er door wedstrijdleider Charlie Whiting op geattendeerd de baanlimieten na te leven. Diverse delen van het circuit zijn uitgerust met kerbstones en paaltjes om de coureurs er van te weerhouden de bochten af te snijden of ‘per ongeluk’ rechtdoor te schieten.
Whiting bracht met name de fluoriscerende gele kerbs bij de eerste chicane onder de aandacht en diverse andere gebieden van het Autódrome Hermanos Rodríguez. De wedstrijdleiding en de stewards zullen er dit weekeinde extra op letten dat hier de baanlimieten gerespecteerd zullen worden door de coureurs.
Mochten coureurs onverhoopt de bocht missen of noodgedwongen de bochten afsnijden dan gelden precieze instructies over hoe de baan weer op te mogen rijden en de race te hervatten. Overtredingen zullen bestraft worden, zo waarschuwt Whiting.
De briefing voorafgaande aan het raceweekeinde laat geen twijfel bestaan over de genoemde secties en hoe de coureurs dienen te handelen wanneer ze onverhoopt de baanlimieten overschrijden: “Elke coureur die de gele kerbs aan zijn linkerkant tussen bocht 1 en 2 links passeert of er overheen rijdt, of die het paaltje bij de apex van bocht 2 aan de linkerkant passeert mag de baan pas weer op door om de gele kerbs heen te rijden die zich dan aan de rechterkant van de coureur bevinden tussen bocht 2 en 3.”
Ook voor het missen van bocht 4, afsnijden van bocht 8 en 11 gelden duidelijke instructies. In alle gevallen is duidelijk omschreven hoe en waar de coureurs de baan weer op mogen, meestal met het nodige tijdverlies, en mogelijk positieverlies tot gevolg.