Het Formule 1-team van Ferrari heeft op unieke wijze hun langverwachte nieuwe sponsor onthuld. Vandaag werd met trots het Italiaanse biermerk Peroni Nestro Azzurro 0.0% aangekondigd als nieuwe sponsor voor het raceseizoen van 2024.
De samenwerking tussen Ferrari en Peroni Nestro Azzurro 0.0% markeert een terugkeer van het biermerk naar de Formule 1. Eerder was het biermerk de trotse sponsor van het Aston Martin-team. De beslissing om als sponsor terug te keren in de Formule 1 benadrukt de historische band tussen bier en snelheid in de wereld van de motorsport.
Exclusieve Peroni Nestro Azzurro 0.0% flessen voor de fans
In een verrassende video is te zien hoe Ferrari-coureurs Charles Leclerc en Carlos Sainz onder leiding van teambaas Vasseur een missie voltooien in de brouwerij en daarmee de nieuwe sponsor bekend hebben gemaakt. Ter ere van de nieuwe samenwerking, kondigde Ferrari aan dat er een beperkte oplage unieke flessen zullen worden geproduceerd. Deze flessen, gelimiteerd tot 2024 exemplaren, zullen een collector's item worden voor Ferrari-fans over de hele wereld.