Ferrari rijdt tijdens de Grand Prix van Miami met een nieuwe livery in twee speciale blauwtinten, in plaats van het gebruikelijke iconische rood.
Hoewel de officiële onthulling van de nieuwe kleurstelling op de SF-24 nog moet plaatsvinden, heeft het team uit Maranello woensdag via sociale media foto's gedeeld van de kleding en overalls van Carlos Sainz en Charles Leclerc. Het markeert een terugkeer naar een andere historische kleurencombinatie voor de Scuderia.
Blue-deria Ferrari 🥶
— Formula 1 (@F1) April 24, 2024
Ferrari tease their very special one-off livery for Miami. Are we excited? 💙#F1 @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/vdQob1Qh0R
Alberto Ascari
Een van deze tinten is Dino-blauw, een diepere blauwtint, gedragen door Arturo Merzario en Clay Regazzoni in 1974. Tot die tijd werd het ook gedragen door de Ferrari-monteurs.
Daarnaast is Azzurro La Plata de lichtste kleur in de Argentijnse vlag en verwijst naar de F1-wereldkampioen Alberto Ascari tijdens zijn meest succesvolle seizoenen. Ascari droeg meestal een blauw shirt met een bijpassende helm, die hij als geluksbrenger beschouwde.
Foto: Ferrari Media Centre
Ferrari's nieuwe hoofdsponsor
Ook kondigt het team zijn nieuwe titelsponsor aan, Hewlett-Packard, oftewel HP. Het betreft een meerjarige overeenkomst tussen de Italiaanse renstal en de Amerikaanse multinational. Vanaf Miami zal de officiële naam van het team 'Scuderia Ferrari HP' zijn.
HP is zeker geen onbekende in de Formule 1. Het informatietechnologiebedrijf was namelijk titelsponsor van Williams van 2000 tot 2005 en is nog steeds aanwezig onder de naam Hewlett-Packard Enterprise als sponsor van Mercedes en Sauber.
Lees ook: McLaren verrast door race pace tijdens Chinese GP na mindere Sprint
Lees ook: Alonso geeft uitleg over opvallende strategie in China
Lees ook: Alpine-coureurs optimistisch na GP China: "Stap in de goede richting"