Coureurs die hun auto in de muur prakken, opvallende boordradio’s en teams die er verrassend snelle rondjes uitpersen; een raceweekend heeft over het algemeen flink wat in petto. Wie verbaast er en wie stelt er juist teleur? In de rubriek Hero or Zero zet Grand Prix Radio de sterkste en zwakste prestaties voor je op een rijtje. Deze week is de Grand Prix van Japan aan de beurt, met de zwakke pitstops van Kick Sauber, de master class van Carlos Sainz en problemen voor Mercedes.
Sinds Carlos Sainz te horen heeft gekregen dat hij volgend jaar niet meer voor Ferrari rijdt, lijkt hij een hele andere coureur te zijn. Na de Grand Prix van Saoedi-Arabië te hebben gemist, omdat hij onder het mes moest vanwege een blindedarmontsteking, is hij back on track. De Spanjaard rijdt agressiever en haalt coureur na coureur in. Na zijn overwinning in Australië laat hij ook in Japan weer een master class zien. Ditmaal worden zijn prestaties beloond met een derde plek. Op het moment is hij de betere coureur bij Ferrari. Het team wat hem voor volgend jaar weet te strikken mag zich gelukkig prijzen. Het is te hopen dat hij deze vorm door kan trekken naar de Grand Prix van China, daar liggen meer kansen met een sprintweekend.
Dit is een premium update van Grand Prix Radio. Door je te abonneren op deze updates via onze apps steun je de constante ontwikkeling van Grand Prix Radio en krijg je toegang tot nog meer unieke verhalen, video’s en foto’s over de autosport. De premium updates van Grand Prix Radio kun je lezen in de Grand Prix Radio apps.