McLaren geeft een speciaal likje verf aan de MCL39 in Abu Dhabi. De livery is geïnspireerd door McLaren-fans. Het is onderdeel van de 'Live-your-fandom' campagne van het team.
Samen met VELO heeft McLaren een speciale livery voor de Grand Prix van Abu Dhabi ontworpen. De campagne Live-your-fandom stelt creativiteit, energie en betrokkenheid van de wereldwijde McLaren-fanbase centraal. De opvallende vormgeving is ontwikkeld in samenwerking met negen fans uit verschillende landen. Zij hebben elk unieke iconen ontworpen die belangrijke momenten, herinneringen en symbolen uit de geschiedenis van McLaren weerspiegelen. Deze elementen komen terug op de auto, maar ook op racepakken, schermen in de paddock en andere onderdelen van de teamomgeving tijdens het finaleweekend.

Foto: McLaren
Fans in het zonnetje
De fans werden eerder dit jaar uitgenodigd in het McLaren Technology Centre, waar zij een exclusieve rondleiding kregen en spraken met Zak Brown en Lando Norris. Later keerden zij terug om de voltooide livery te bekijken voordat deze in Abu Dhabi wordt gepresenteerd, als afsluiting van het Formule 1-seizoen 2025. Chief Marketing Officer, Louise McEwen:"Dit project laat duidelijk zien hoe belangrijk de fans voor het team zijn. De speciale livery is een tastbare manier om waardering te tonen en de wereldwijde "Papaya-Family" samen te brengen."
Lees ook: Test- en reservecoureurs Paul Aron en Kush Maini van Alpine in actie bij laatste raceweekend
Lees ook: Laurent Mekies over rol Red Bull Yuki Tsunoda
Lees ook: Alonso sleept belangrijke punten binnen voor Aston Martin: “Een welkome boost”






