Mercedes worstelt nog steeds met problemen rondom het managen van de bandentemperatuur. Ondanks de goede prestaties bij koel weer, zoals in Groot-Brittannië en België, blijven Hamilton en Russell worstelen bij hogere temperaturen.
Volgens Andrew Shovlin, hoofd van de trackside engineering bij Mercedes, is het probleem niet eenvoudig op te lossen. "We merken dat we meer warmte in de achterbanden brengen dan de andere teams", zegt hij. "Op koude dagen is dat een voordeel, omdat de banden sneller op temperatuur komen. Maar zodra het warmer wordt, raakt de temperatuur te hoog en verliezen we grip", zo laat hij weten tegenover Motorsport.com.
Shovlin benadrukt dat het niet iets is dat je met een enkele aanpassing kunt oplossen. "Het vergt meerdere stappen en tijd om dit probleem goed aan te pakken. Het is niet zo dat we met één aerodynamische update alles kunnen oplossen. We moeten op verschillende gebieden werken om dit onder controle te krijgen."
View this post on Instagram
Andere problemen
Er is gesuggereerd dat het probleem te maken heeft met een gebrek aan downforce, wat zou betekenen dat de auto meer overstuur heeft dan bijvoorbeeld McLaren en Red Bull. Shovlin denkt dat dit niet de hoofdoorzaak is. "Als we kijken naar onze prestaties op Silverstone, dan kunnen we qua downforce niet ver achterlopen op teams als McLaren of Red Bull. We konden in de eerste stint van de race rustig wegrijden, wat aantoont dat onze downforce in orde is."
Het echte probleem ligt volgens Shovlin bij de manier waarop de auto de banden opwarmt. "Het gaat om hoe je de auto afstelt. Het is deels een mechanisch probleem, maar ook hoe de aerodynamica door de bochten werkt", legt hij uit. "We begrijpen nog niet alles, maar we blijven hieraan werken tot we het probleem onder controle hebben."
Lees ook: Collin Veijer maakt overstap naar Moto2
Lees ook: FIA-president waarschuwt coureurs en teambazen voor zwaardere straffen
Lees ook: Ricciardo: "Yuki heeft alles in zich om voor Red Bull te rijden"