Sky Sports verwijdert kerstgroet met Verstappen-crash na kritiek

SI202107170316_hires_jpeg_24bit_rgb

De Britse televisiezender Sky Sports ligt onder vuur voor het tonen van een omstreden kerstgroet. De zender had een TV-spotje uitgezonden waarin de crash van Verstappen in Silverstone gebruikt werd. De crash liep over in een beeld waar de boodschap 'Merry Christmas' getoond werd. Na veel kritiek op social media van onder andere Red Bull Racing heeft de zender laten weten het spotje uit de lucht te halen.

Eerder deze week kwam Autosport ook al niet goed in de media. De site had een 'brief' gepubliceerd aan het adres van Max Verstappen, waarin te lezen stond dat hij niet nog een crash moest veroorzaken. Het bericht viel slecht en veel mensen waren ontdaan door het bericht.

Sky Sports

Een dag na het voorval met Autosport kwam de Britste zender Sky Sports met een controversiële uiting. De zender had een spotje gemaakt om de kijkers een fijn kerstfeest te wensen. Echter werd dit gedaan met op de achtergrond een crashende Verstappen. De crash die in het spotje te zien was, kwam uit de race op Silverstone. Verstappen werd daar in copse aangetikt door Lewis Hamilton en Verstappen belandde met 51G in de bandenstapel. De Nederlander moest naar het ziekenhuis toe vanwege de crash.

Red Bull Racing liet tegenover De Telegraaf weten dat ze extreem teleurgesteld zijn dat een nieuwszender beelden gebruikt van een crash waardoor iemand in het ziekenhuis belandde. "Dit getuigt van slechte smaak, we hopen dat het filmpje snel wordt verwijderd", verklaarde een woordvoerder van Red Bull. Sky Sports heeft inmiddels laten weten dat het filmpje niet meer zal worden uitgezonden.

Lees ook: Top en Flop: Grand Prix van Abu Dhabi VT1 & VT2

Lees ook: Maak kans op 3.333 euro aan brandstof met het Grand Prix Spel

Lees ook: BREAKING: Abu Dhabi tot 2030 op Formule 1-kalender

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Stel een vraag

Heb je een vraag voor Olav Mol? Stel hem dan hier!
Vraag insturen