De tweede vrije training voor de Grote Prijs van Maleisië is eerder ten einde gekomen na een zware crash voor Romain Grosjean. De Fransman reed over een kapotte kerbstone, klapte zijn achterband en ging vol de bandenstapel in. De coureur van Haas kon ongedeerd uitstappen. Eerder had Sebastian Vettel de snelste tijd genoteerd, Max Verstappen werd vierde.
Net als de eerste training in Maleisië stond de latere sessie in de middag ook bol van de incidenten. Opvallend was dat veel coureurs aan het zoeken waren naar grip. Zo schoten beide Mercedessen er op volle snelheid af, maar Lewis Hamilton en Valtteri Bottas kwamen niet in aanraking met de muur.
Ferrari
Hoewel het Sepang International Circuit wordt gezien als een baan die het meest geschikt lijkt voor Mercedes, was het vooral Ferrari wat de klok sloeg. Vettel noteerde de snelste tijd en was ruim een halve seconde sneller dan teamgenoot Kimi Raikkonen. Daniel Ricciardo werd derde, gevolgd door Max Verstappen. Fernando Alonso was eveneens sneller dan de Mercedessen en klokte de vijfde tijd voor Hamilton (P6) en Bottas (P7).
Anders dan vanmorgen was het de complete training droog. Terwijl de teams bezig waren met de longruns ging het opeens mis voor Grosjean. Bottas reed vol over de kerbs en zoog met zijn Mercedes een putdeksel uit een kerbstone. Raikkonen had geluk en reed half over het ontstane gat heen. Grosjean had die mazzel niet, klapte zijn band en was passagier in zijn eigen auto.
https://twitter.com/ZiggoSportF1/status/913680303104733184
De bewegingen in de cockpit van de Haas lieten al snel zien dat het met Grosjean goed ging. De marshalls deden hun werk en hadden het Formule 1-wrak snel weggehaald. De losgekomen putdekswel was echter een ander verhaal. Wedstrijdleider Charlie Whiting kwam zelf ter plaatse om persoonlijk te kijken naar de beschadidgde kerb. Ook hij zag dat de schade niet snel gerepareerd kon worden en maakte een kwartier voor tijd een einde aan de tweede training.