Roger Lodewick, CEO van Viaplay Nederland, geeft aan dat het in het eerste jaar lang niet altijd even goed ging. Dat liet hij weten in F1 aan Tafel, de wekelijkse podcast van Grand Prix Radio.
Viaplay zendt dit jaar voor het derde jaar de Formule 1 uit in Nederland. In 2022 nam de streamingdienst de rechten over van Ziggo Sport. Het was de introductie van Viaplay in Nederland en er werden veel nieuwe mensen aangesteld. In het eerste jaar ging dat lang niet altijd even goed volgens Roger Lodewick, CEO van Viaplay Nederland. In F1 aan Tafel, de wekelijkse podcast van Grand Prix Radio, kijkt de CEO terug op het eerste jaar en op de stappen die in de tussentijd zijn gemaakt.
Foto: Red Bull Content Pool
Ritme
“We zijn begonnen met een hele nieuwe crew. Het eerste jaar liep dat niet altijd even goed, we hebben het dan bijvoorbeeld over presentatoren en analisten. Dat is een nieuwe groep dat haar ritme moet vinden. Het eerste jaar was dat echt zoeken. Het tweede jaar was het al echt een vooruitgang.” Dat liet de CEO van Viaplay Nederland weten. “Ik ben ook opgegroeid met Olav en Allard. Ik voel mij langzamerhand ook meer thuis bij het commentaar hoe we het nu doen. We zien dat de analisten en de presentatoren leuk samen kunnen werken. Ik denk dat toentertijd de keuze is gemaakt dit voor lange termijn te doen. Dus hebben we ons een aanlooptijd gegeven met nieuwe mensen.”
Lees ook: F1 aan Tafel: Het gevecht van Viaplay
Lees ook: Ferrari versterkt zich met twee kopstukken van Mercedes
Lees ook: Lando Norris: “Volgend jaar strijden we om kampioenschap”