Red Bull Racing heeft Mercedes tijdens de Grand Prix van Hongarije verrast dat het met een kleinere achtervleugel in actie kwam. Dat laat Andrew Shovlin, Engineering Director van Mercedes, weten aan Motorsport.com.
Lewis Hamilton was tijdens de kwalificatie op de Hungaroring opvallend een stuk sneller dan Max Verstappen. De Nederlander moest maar liefst vier tienden toegeven op Hamilton. Daarmee verbaasde de Duitse renstal ook haar eigen prestaties op de grote kartbaan in Boedapest en men weet niet waarom ze sterk voor de dag kwamen. Waarom Red Bull ervoor koos om met een kleinere achtervleugel te rijden riep ook vraagtekens bij Mercedes op.
”Op een circuit als dit rijd je met de grootste achtervleugel"
Mercedes was bang dat Red Bull niet te verslaan zou zijn als het met maximale downforce zou rijden. Mercedes deed dat al tijdens een behoorlijk aantal races dit jaar. “We dachten dat dit een circuit zou zijn wat Red Bull zou liggen”, vertelt Shovlin.
“Het andere dat ons zorgen baarden was dat wij op veel circuits al met maximale downforce rijden en dat Red Bull dat doet op circuits als Monaco en de Hungaroring. Maar misschien konden ze dat niet goed voor elkaar krijgen en kozen ze er niet voor. Voor ons was dat erg raar want op een circuit als dit rijd je met de grootste achtervleugel."
Lees ook: Gridstraf dreigt voor Leclerc vanwege kapotte motor
Lees ook: F1 aan Tafel: “Lewis Hamilton niet bij de les in Hongarije"
Lees ook: Wisselvallig weekend voor Nabuurs in GT4 European Series