Revolut wordt titelsponsor van Audi F1-team vanaf 2026

door Olav Veenhof
Nico Hulkenberg Audi

Audi heeft een belangrijke stap gezet richting hun Formule 1-debuut in 2026. De Duitse fabrikant heeft fintech-gigant Revolut vastgelegd als titelsponsor voor hun nieuwe F1-team. Het Britse online bankbedrijf, dat vorig jaar werd gewaardeerd op 45 miljard dollar, gaat een langetermijnovereenkomst aan die, volgens Audi, veel verder reikt dan traditionele sponsoring.

De samenwerking tussen Audi en Revolut gaat verder dan het gebruikelijke plaatje van logo's op auto's en overalls. Revolut zal ook geïntegreerd worden in de financiële operaties van het team en speelt een rol in de fanervaring. Teambaas Jonathan Wheatley ziet het als een strategische alliantie: "Met Revolut hebben we een partner gevonden die onze kernwaarden van innovatie en meedogenloze ambitie deelt", zegt Wheatley tegenover Motorsport.com. "Dit is meer dan een merkfit, het is een strategische alliantie die conventionele motorsport uitdaagt."

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Audi Sport (@audisport)

Timing cruciaal voor beide partijen

Voor Revolut komt de timing perfect uit. CEO Nik Storonsky benadrukt dat het bedrijf richting de 100 miljoen klanten accelereert: "We brengen hen mee naar de Formule 1 met onvergetelijke ervaringen op een cruciaal moment voor de sport", aldus Storonsky. "Net zoals Revolut de status quo uitdaagt in de wereldwijde financiële sector, gaat het toekomstige Audi F1-team hetzelfde doen in de motorsport."

Audi maakt zijn F1-debuut tijdens het eerste jaar van de nieuwe technische reglementen, waarin elektrische energie een grotere rol speelt. Het Duitse merk opereert zijn power unit-afdeling vanuit Neuburg in Duitsland, met aanvullende locaties in Hinwil (Zwitserland) en Oxfordshire (Engeland).

De partnership onderstreept Audi's serieuze ambities voor hun F1-avontuur. Door een financiële technologiepartner te kiezen in plaats van een traditionele automotivesponsor, positioneert Audi zich als een forward-thinking team dat aansluit bij de digitale transformatie van de sport. Met nog anderhalf jaar te gaan voor hun debuut hebben ze nu al een solide financiële basis gelegd voor hun F1-project.

Lees ook: Leclerc tevreden met podiumplaats in België na 'hoge druk' van Verstappen

Lees ook: Verstappen geeft titelstrijd op: ''Als ik hun onboards zie, weet ik genoeg''

Lees ook: Williams haalt Sauber-topman Axel Kruse binnen voor 2026

door Olav Veenhof

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Aanmelden