Nog één week en dan gaat het Formule 1-seizoen van 2025 eindelijk van start. Waar de sport genoeg veranderingen kent voor het nieuwe jaar, voert Viaplay ook veranderingen door voor het nieuwe seizoen. De streamingdienst, die de huidige uitzendrechten van Formule 1 heeft in Nederland, heeft een aantal nieuwe mensen aangetrokken en zal ook nieuwe programma's maken.
Viaplay heeft sinds het F1-seizoen van 2022 de uitzendrechten overgenomen van Ziggo Sport. Goed ontvangen werd de Zweedse streamingdienst allesbehalve. Met name de hoge prijs voor klanten en een hoop haperingen waren de boosdoeners. Viaplay-abonnementen maakten kennis met presentator Amber Brantsen en verslaggever Chiel van Koldenhoven. Daarnaast werden analisten Christijan Albers, Tom Coronel, Giedo van der Garde, Kees van der Grint, Ernest Knoors, Jan Lammers en Ho-Pin Tung ook vaste gezichten in de studio.
Foto: Red Bull Content Pool
Nieuwe mensen bij Viaplay
Allereerst heeft Viaplay nieuwe mensen aangetrokken voor het nieuwe seizoen. Te beginnen met Rob Kamphues, die aan het begin van het jaar bekendmaakte de overstap te maken van Ziggo Sport. Naast Amber Brantsen zal Viaplay met Kamphues nu beschikken over twee presentators. Daarnaast zal Nederlands autosportcoureur Indy Dontje het team van analisten versterken.
Nieuwe programma's bij Viaplay
Naast twee nieuwe mensen gaat Viaplay ook drie nieuwe programma's maken dit jaar. Daarbij wordt het raceweekend afgetrapt met 'Vrooooom'. In deze talkshow op de vrijdagavond ontvangt presentator Kamphues diverse gasten en analisten. Hierbij wordt met name het laatste F1-nieuws onder de loep genomen.
Ook nieuw is 'Vrooooom: De samenvatting', dat op zondagavond na elk raceweekend uitgezonden zal worden. Hierbij wordt algemeen teruggeblikt op de race. Kijkers kunnen daarnaast een uitgebreide samenvatting van de race verwachten met de bijbehorende analyses en interviews.
Het laatste nieuwe programma van Viaplay is 'Faster Food'. Op de maandag na een Grand Prix-weekend gaan Rob Kamphues en Tom Coronel met hun eigen foodtruck het land in. Hierbij wordt er met een hapje en een drankje teruggeblikt op het afgelopen raceweekend.
Lees ook: Drive to Survive seizoen zeven
Lees ook: De toenemende populariteit van de Formule 1 in Nederland
Lees ook: Helmut Marko over toekomst Tsunoda: "Hij moet het zelf laten zien"