Williams onthult livery voor FW45

Williams FW45

Het team van Williams heeft de kleurstelling voor de FW45 in een presentatie in Engeland onthuld. De daadwerkelijke 2023-auto zullen we pas in Bahrein zien bij de wintertest, maar wat gelijk opvalt is dat Williams een nieuwe sponsor heeft aangetrokken: het iconische Gulf Oil.

In de winter is er een hoop gebeurd bij Williams. Teambaas Jost Capito en technisch directeur François-Xavier Demaison vertrokken na twee jaar dienstverband. James Vowles, die tot voor kort werkzaam was bij Mercedes als hoofdstrateeg, is aangesteld als de opvolger van Capito. Onder de 64-jarige Duitser wist Williams de weg naar boven niet in te slaan en werd in 2021 achtste in het kampioenschap en in 2022 eindigde de brigade uit Grove laatste. Aan Vowles de taak om Williams weer terug te brengen waar het hoort: vooraan het veld. 

Dat gaat hij proberen te doen met Alexander Albon, die aan zijn tweede seizoen bij Williams begint, en met Logan Sargeant, de Amerikaan die zijn debuut maakt in de Formule 1. Hij is de vervanger van Nicholas Latifi, die na drie seizoenen zijn congé kreeg, en bovendien is Sargeant de eerste Amerikaan op de grid sinds Alexander Rossi in 2015. 

Gulf Oil

Williams is een samenwerking aangegaan met Gulf Oil, wat een zeer bekende naam is in de autosport. Zo staat Gulf Oil al jarenlang op de auto van Aston Martin in de langeafstandsracerij en stond de olieconcern in het verleden op de iconische Ford GT40, die in 1969 met onder andere Jackie Ickx achter het stuur de 24 uur van Le Mans won. In 2021 had McLaren nog een speciale one-off Gulf Oil-livery in Monaco, maar vanaf nu staat Gulf Oil permanent op de FW45.

NGWCEbRv

Lees ook: Max Verstappen: Heb de echte RB19 nog niet gezien

Lees ook: Christian Horner: Honda is een geweldig bedrijf

Lees ook: Ivo Pakvis en Rob Kamphues te gast bij F1 aan Tafel

Stel je vraag

Heb je een vraag voor Olav Mol? Stel hem dan hier!
Vraag insturen

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Aanmelden