Red Bull Racing is één van de teams die veranderingen heeft doorgevoerd aan de auto voorafgaand aan het raceweekend aan Japan. Je leest er hier alles over.
De formatie uit Milton Keynes heeft ervoor gekozen om de uitlaat van zowel Max Verstappen als Yuki Tsunoda te vervangen. Voor beide auto's gaat het slechts om de tweede gebruikte uitlaat. Elk auto mag maar liefst acht verschillende uitlaten gebruiken gedurende een seizoen, dus er is nog niks om ons zorgen over te maken. Verder heeft het team drie kleine upgrades meegenomen naar Circuit Suzuka. De motorkap, de exit duct en de wishbone bij de achterwielophanging hebben allemaal updates gekregen. Met name het laatstgenoemde moet zich vertalen naar betere prestaties op de baan.
Foto: Red Bull Content Pool
Solide begin voor Red Bull Racing in Japan
Inmiddels is het raceweekend in Japan officieel van start gegaan. Vannacht werd namelijk al de eerste vrije training afgewerkt, waarbij Red Bull er oké uitzag op Circuit Suzuka. Max Verstappen noteerde de vijfde tijd, terwijl teamgenoot Yuki Tsunoda op slechts één tiende van de Nederlander de zesde tijd klokte. Achteraf had teambaas Christian Horner dan ook lovende woorden over voor zijn debutant.
Horner maakt duidelijk: "Max blijft de prioriteit"
Tsunoda maakte een zeer positieve start van het raceweekend mee. Horner wil echter duidelijk maken dat Verstappen de grootste prioriteit van het team blijft, zo gaf hij aan bij Sky Sports F1: ''Ik denk dat onze regels heel duidelijk zijn. Max is de eerste coureur. Het is de taak van Yuki om hem zo goed mogelijk te ondersteunen, zodat Max het rijderskampioenschap kan winnen. McLaren heeft twee coureurs die voor het kampioenschap vechten. Ze zullen theoretisch punten van elkaar weghouden. Hetzelfde geldt voor Ferrari. In een spannende strijd moet je soms op je beste paard wedden'', aldus Horner.
De voortekenen van Tsunoda zijn in ieder geval positief. Iets wat allesbehalve het geval was bij Liam Lawson, die voor dit weekend juist teruggezet is naar het team van Racing Bulls. Horner sloot zijn gesprek bij het Britse medium af met de demotie van Lawson: ''Met de kennis van nu hebben we wellicht teveel gevraagd van Liam. We hebben veel werk te verrichten aan onze auto en soms moet je dan hard zijn om het juiste te doen. Liam had het misschien na vijf, zes, zeven races of een half seizoen kunnen omdraaien. Zoveel tijd hebben we echter niet. Daarom hebben we intern besloten om door te pakken met Yuki'', verklaarde Horner.
Lees ook: Lando Norris snelste in eerste vrije training in Japan
Lees ook: Horner zeer tevreden over de prestaties van Tsunoda tijdens VT1 in Japan
Lees ook: Leclerc wil terugslaan in Japan: ''Hebben geleerd van onze fouten''