Komend seizoen zal het team van Haas met twee nieuwe coureurs gaan rijden. Ze hebben afscheid genomen van Nico Hülkenberg en Kevin Magnussen en gaan vanaf nu met Esteban Ocon en Oliver Bearman rijden. Teambaas Ayao Komatsu heeft er vertrouwen in, maar wil wel duidelijke regels opstellen voor de omgang met elkaar.
In het verleden van de Formule 1 is het redelijk vaak voorgekomen dat de strijd tussen twee teamgenoten zo hoog opliep dat ze terechtkwamen in grote problemen. Met name Esteban Ocon heeft een reputatie als het gaat over incidenten met teamgenoten. Zo heeft hij al conflicten gehad met Sergio Pérez, Fernando Alonso en Pierre Gasly. Uiteindelijk heeft hem dat waarschijnlijk ook zijn zitje gekost bij het team van Alpine. Het is nu dan ook de grote vraag wat hij zal gaan doen samen met Oliver Bearman. Hij is de nieuwkomer in het team en heeft nog niet eerder met de Fransman gewerkt. Ayao Komatsu heeft inmiddels duidelijk gemaakt dat er duidelijke regels opgesteld zullen worden om bepaalde situaties te voorkomen. ''Ik verwacht geen contactmomenten of uitvalbeurten door interne onenigheid. Dat betekent natuurlijk niet dat je niet hard moet racen. De regels moeten vanaf dag één volledig duidelijk zijn'', legt de teambaas uit.
Dit bericht op Instagram bekijken
Oliver Bearman
Vanaf komend seizoen mag Oliver Bearman zich officieel Formule 1-coureur noemen. Na twee invalbeurten bij Ferrari en Haas is hij geen rookie meer. Ondanks deze twee invalbeurten heeft hij nog al best wel veel ervaring in een Formule 1-auto. ''Esteban en Ollie zijn beide uitstekende coureurs. Ze hebben allebei nog veel te bewijzen, maar ik beschouw Bearman niet als een groentje. Hij heeft veel ervaring opgedaan bij Ferrari en in de simulator. Bovendien heeft hij al in onze auto's gereden. Zijn feedback was altijd uitstekend en zijn snelheid indrukwekkend. Daarom denk ik dat we een heel sterke line-up hebben voor 2025. Ik kijk er echt naar uit.''
Haas
Afgelopen seizoen was een seizoen van ups en downs voor het team van Haas. Ze waren steeds regelmatiger in de punten te vinden met één of beide coureurs. Dit lukte zeker niet altijd, waardoor ze ook last hadden van uitvalbeurten en crashes. Uiteindelijk wisten ze als zevende in het constructeurskampioenschap te eindigen. Dat was voor langere tijd niet gelukt. Met Ayao Komatsu aan het roer blijft het team stappen maken. Een nieuwe stap is nu de nieuwe line-up voor het team.
Lees ook: Hoe Netflix de tv-uitzendrechtenmarkt van de Formule 1 kan veranderen
Lees ook: Netflix wil uitzendrechten voor Formule 1 in de Verenigde Staten