Sinds 2017 heeft Liberty Media de rechten van de Formule 1. Sindsdien heeft de F1 een enorme groei doorgemaakt en dat gaat een stuk beter dan gedacht volgens CEO Greg Maffei. In 2021 keken gedurende het hele seizoen maar liefst 1,55 miljard mensen naar het racespektakel.
Het Amerikaanse bedrijf nam destijds de sport over van Bernie Ecclestone. Sindsdien heeft de sport een enorme groei doorgemaakt en is wereldwijd razend populair geworden. Volgens de CEO van Liberty Media is de populariteit toegenomen door het gebruik van social media, maar ook geluk heeft volgens hem meegeholpen. "Het is veel beter gegaan dan we hadden gehoopt. We hebben geweldige races gehad en er zijn mooie verhalen verteld. Niet alleen in Drive to Survive, maar ook door de coureurs op sociale media. Wij hebben daaraan bijgedragen, want hiervoor was dat niet echt toegestaan", aldus Maffei in de Autosport-podcast James Allen on F1. In de tijd van Ecclestone was het gebruik van sociale media minder gebruikelijk. Hij vond dat er afbreuk werd gedaan aan de live-sport en daarom werd ervoor gekozen er geen gebruik van te maken. Maffei was het hier niet volledig mee eens en waardoor social media zeker heeft meegeholpen in het succes. "Ik geloof dat dit beter uitgepakt heeft dan we hadden gehoopt."
Foto: F1.com
Lovend over Ecclestone
Ondanks het meningsverschil over het gebruik van sociale media, spreekt Maffei vol lof over de manier waarop Ecclestone de sport organiseerde. "Bernie verdient alle lof voor hoe hij de sport heeft opgebouwd en hij is een groot genie, maar soms moet je dingen veranderen." Maffei is blij dat hij een aantal grote stappen heeft kunnen maken met het bedrijf en dat het blijft groeien. Door gebruik te maken van sociale media raken de fans ook steeds meer betrokken. "Het laat je merk groeien, in plaats van dat het krimpt", aldus Greg Maffei.
Lees ook: Esteban Ocon verlaat Alpine na dit seizoen
Lees ook: BREAKING: Sergio Pérez verlengt zijn contract bij Red Bull Racing
Lees ook: Hoe vergaart een Formule 1-auto energie?