Williams-coureus Alexander Albon en Nicolas Latifi raakten allebei betrokken bij het geworstel in de eerste ronde. Na het oplopen van schade was het voor beiden een moeizame weg naar de finish. Uiteindelijk kwamen ze niet verder dan respectievelijk P17 en P18.
Door het contact in ronde 1 had Latifi schade aan zijn frontwing endplate opgelopen. "Het is er duidelijk met een reden. Onze auto heeft sowieso niet zoveel downforce. De balans is niet geweldig, dus ik denk dat dat ons veel heeft belemmerd. We hadden veel meer tyre degredation dan we hadden gehoopt. Niet de leukste manier om de zomervakantie in te gaan." laat Latifi weten tegenover F1.com.
Geen verbetering voor het seizoenseinde
"Het was waarschijnlijk tot zo ver dit jaar het lastigste dat de auto heeft aangevoeld." merkt Latifi op. "We moeten op een gegeven moment een manier vinden om dat aan te pakken, maar ik zie dat niet gebeuren voor het einde van het jaar. Het maakte het vandaag heel erg lastig."
One final stop for Nicky for more soft tyres. He should be able to see these to the end now đź‘Ť#WeAreWilliams #HungarianGP pic.twitter.com/HWuLZsEtLN
— Williams Racing (@WilliamsRacing) July 31, 2022
Moeilijk gemaakt
Ook Albon had schade aan zijn Williams na de start van de race en de coureur laat weten dat het team het zichzelf niet makkelijk heeft gemaakt. "Er waren veel pitstops. We daagden onszelf echt uit met een stint van 25/26 ronden op de zachte band, vooral nadat de regen een beetje begon te vallen."
"Het was een lastig weekend voor ons." zegt de 26-jarige verder. "Maar wel een goed leerweekend. We begrijpen nu steeds meer de zwakke punten van het pakket. Ik kan best tevreden de zomerstop in. Ik zie het alleen maar beter worden. Hopelijk kunnen we na een tijdje op het strand sterker terugkomen."
Foto: Williams Racing Photos
Lees ook: Max Verstappen: Ik kan het niet geloven
Lees ook: Alfa Romeo-coureurs buiten de punten door strategie