De nieuwe wedstijdleiders zullen dit jaar praktischer omgaan met track limits. Bij Michael Masi waren er de afgelopen jaren allerlei soorten track limits bij verschillende bochten op de circuits. Eduardo Freitas en Niels Wittich die de rol van wedstijdleider gaan afwisselen willen zo meer duidelijkheid voor de coureurs creëren.
Vorig seizoen was er vrijwel elk raceweekend veel onduidelijkheid die zelfs tot discussies leidde omdat de coureurs niks snapten en zich irriteerden aan de uiteenlopende interpretaties en behandelingen van de track limits.
Helder en praktisch
De nieuwe wedstrijdleiders pakken het echter heel anders aan en kiezen voor een heldere en praktische aanpak als het aankomt op de track limits. Vorig jaar was er bijvoorbeeld nog veel ophef in Bahrein, toen Lewis Hamilton tijdens de race meermaals buiten de lijntjes reed, terwijl Max Verstappen in de slotfase wel zijn plek terug moest geven toen hij over de lijn ging en daarbij de Brit inhaalde.
'Geen ruimte voor meerdere interpretaties'
Dit jaar zal dat allemaal niet meer voorkomen. In de notities staat namelijk het volgende: "De witte lijnen definiëren de grenzen van het circuit." Geen ruimte voor meerdere interpretaties, dus.
Lees ook: Sebastian Vettel test positief op corona, Hülkenberg vervangt
Lees ook: Verstappen een van de eerste coureurs in nieuw persconferentie-format
Lees ook: Ferrari wil duidelijkheid van FIA over spiegelontwerp Mercedes