Sergio Pérez is van mening dat hij Lance Stroll op het eerst mogelijke moment voorbij heeft gelaten. De Mexicaan werd in bocht 1 buiten de baan geduwd en kwam voor Stroll de baan weer op. Pérez was even under investigation, maar heeft uiteindelijk geen straf gekregen. Hij wist geen posities te winnen tijdens de sprintkwalificatie en start de Grand Prix van Italië als achtste.
Sergio Pérez moest vanaf de negende positie komen in de sprintkwalificatie. Bij de start verloor hij posities, maar de Red Bull-coureur wist zich weer naar de negende plek te rijden. Door de straf van Valtteri Bottas start de Mexicaan als achtste. Toen hij zich een weg door het veld naar voren wilde vechten, had hij nog een klein momentje met Lance Stroll.
Geen straf voor Pérez
In de sprintkwalificatie probeerde Pérez de positie van Stroll over te nemen. Hij zat aan de buitenkant in de eerste bocht, maar wist zijn auto niet voor die van Stroll te plaatsen. Pérez koos eieren voor zijn geld en sneed de bocht af om een ongeluk te voorkomen. Later die ronde gaf hij de positie terug aan de Canadees. De Red Bull-coureur was nog even under investigation omdat hij Stroll vrij laat de plek teruggaf. Pérez heeft laten weten Stroll op het eerst mogelijke moment voorbij te hebben gelaten. Uiteindelijk besloten de stewards Pérez niet te bestraffen.
Illegale inhaalactie 🚨
Perez gaat Stroll naast de baan voorbij en weigert even de plek terug te geven 😬
Inmiddels heeft Checo de Aston Martin rechtmatig ingehaald 👋#ZiggoSport #F1 #ItalianGP🇮🇹 pic.twitter.com/A8CHU6njHc
— Ziggo Sport F1 (@ZiggoSportF1) September 11, 2021
“Ik kon geen kant op, ik moest wel naast de baan gaan.” Hij liet weten zelf ook wel in te zien dat hij de positie terug moest geven. Verder gaf de Mexicaan aan dat het geen gemakkelijke middag was. “Het was erg moeilijk om mensen in te halen, tijdens de race zullen we het moeten doen op strategie.” Pérez heeft nog steeds vertrouwen in een mooi resultaat op zondag.
Lees ook: Bottas wint sprintrace, maar Verstappen op pole GP Italië
Lees ook: Nieuw motorreglement komt in 2026, MGU-H verdwijnt
Lees ook: Top & Flop: Grand Prix van Italië VT2 en sprintkwalificatie