
Tabaksgigant Philip Morris International is niet langer verbonden aan het team van Ferrari en dus moet de Italiaanse renstal op zoek gaan naar een nieuwe titel- en hoofdsponsor.
In 1973 begon de samenwerking van Ferrari met Philip Morris International. In eerste instantie pronkten de Marlboro-logo's alleen op de pakken en helmen van de coureurs, voordat in 1984 Marlboro voor het eerst op de auto stond. Toen de samenwerking van Philip Morris met het team van McLaren ten einde kwam, haalde Ferrari juist de banden aan en werd Marlboro zelfs de titelsponsor.
Verboden
De FIA wilde sigarettenreclame voor het einde van 2006 verbannen uit de sport, maar dit weerhield Ferrari er echter niet van om een nieuwe deal te sluiten met de tabaksgigant. De seizoenen daarop stond de befaamde streepjescode op de auto, voordat dat ook verboden werd. In 2018 waagde Philip Morris met Mission Winnow een nieuwe poging om onder de strenge tabaksreclameregels uit te komen, maar na vier jaar verdwijnt dat dus ook.
Ferrari raakt hiermee de hoofdsponsor kwijt, maar heeft in de tussentijd niet stilgezeten. Met de komst van Santander, Qualcomm en crypto-bedrijf Velas heeft Ferrari nieuwe sponsors aangetrokken. Maar of er nog een hoofdsponsor komt, is nog niet duidelijk.
Lees ook: Max Verstappen: Wereldtitel niet overschaduwd door finale
Lees ook: Kevin Magnussen sluit terugkeer naar middenveld F1 uit
Lees ook: Nicholas Latifi over bedreigingen: Het ligt nu volledig achter me