Helmut Marko, adviseur bij Red Bull, heeft gemeld dat er weer met Honda gesproken is voor een samenwerking in voor de motorenafdeling van het team.
Honda trok zich na vorig seizoen terug als motorenleverancier van Red Bull, waarna de Oostenrijkse renstal een eigen motorenlijn opgezet heeft. De nieuwe motorenlijn kreeg de naam Red Bull PowerTrains, wat eigenlijk een geüpdate versie van de Honda is. De Japanners zijn nog altijd betrokken en bieden technische ondersteuning.
Ferrari was optie
Volgens Marko, in gesprek met ORF, is het een knappe prestatie hoe snel ze een eigen fabriek gebouwd hebben. "Nadat we hoorden dat Honda stopte, hebben we snel doorgeschakeld. We hebben gesprekken met Ferrari gehad, maar dat liep dood. In het duel wat we nu hebben met Ferrari zou het logisch zijn dat we de motoren niet op volle sterkte zouden krijgen. We hebben in recordtijd een nieuwe fabriek gebouwd."
Al bezig met 2026
Marko ziet dat het goed gaat in de fabriek. "De motor voor 2026 staat al op de testbank. We hebben alleen de elektrische kennis nog niet in huis, maar verder staan we er goed voor. We We hebben ook weer gesprekken met Honda voor hulp, maar dat doen we alleen als het helemaal past. Het moet bij het Red Bull-DNA passen, waar flexibiliteit nodig is."
Lees ook: Paddock in rep en roer door overschrijdingen budgetcap
Lees ook: Geen optimale vrijdag voor Max Verstappen
Lees ook: Hero or Zero: VT1 & VT2 GP Singapore