De coureurs van McLaren hadden geen gemakkelijk weekend, maar zijn toch tegen alle verwachtingen in, in de punten geëindigd. Lando Norris is op de zevende plek geëindigd en Daniel Ricciardo moet het met een negende plek doen.
De kwalificatie ging niet al te best voor McLaren, ze moesten de sprint race vanaf P15 en P16 starten. In de sprint race wisten ze te klimmen naar P11 en P12, wat een goede uitgangspositie bood voor punten. Tegen alle verwachtingen in zijn ze dan ook geëindigd op P7 en P9.
Dit bericht op Instagram bekijken
"Het was een solide race"
Daniel Ricciardo is na een aantal slechte weekenden weer in de punten gefinisht. Al waren het volgens hem wel lastige baancondities, door de wind en de gevallen regen in de ochtend. "Door de wind was het lastig om consistent te rijden. Hierdoor kreeg ik de auto niet zoals ik wilde en dat lukte me wel in de sprint race. Het is redelijk dat we in de punten gefinisht zijn en het was een solide race", aldus Ricciardo tegenover F1.com. Voor Ricciardo is er nog veel werk aan de winkel om de auto te begrijpen en is daar ook druk mee bezig. "Vanaf mijn kant moet er nog hard gewerkt worden aan de auto. Vaak is het net op het randje en de auto is lastig te lezen. We blijven eraan werken. Het brengt wel uitdagingen met zich mee en daardoor ben ik wel blij dat we een weekend vrij hebben."
Track limits
Lando Norris' vijand was de track limits tijdens de race. Hij had het bij de meeste bochten wel lastig en kreeg dan ook een 5 seconde penalty voor het overschrijden van de baangrenzen. "Het is lastig om met onze snelheden de auto binnen de lijnen te houden, zeker als je een kleine snap in het midden van je bocht hebt. Ik kan makkelijk langzamer rijden om iedere ronde er zeker van te zijn dat ik niet de track limits overschrijd, maar dat kost me te veel tijd", vertelt Norris. Track limits zijn er om geen voordeel uit sommige stukken te halen, maar volgens Norris kan dat in Oostenrijk alleen bij bocht 9 en 10. "Er zijn bochten met track limits waar je geen voordeel uit haalt en die zijn stom. In de laatste bochten kun je wel voordeel halen. Regels zijn regels, het is hetzelfde voor iedereen, maar toch kloppen sommige track limits niet helemaal."
Lees ook: Alpine tevreden over sterke auto
Lees ook: George Russell: Er had een podium ingezeten
Lees ook: Alexander Albon: We komen sterker terug in Frankrijk