Nieuwe sponsordeal voor Red Bull in 2023

door Zus Veldkamp
Max Verstappen Red Bull Racing Spa 2022

Red Bull gaat een nieuwe sponsordeal aan in 2023. Het team gaat afscheid nemen van het merk Puma en gaat in zee met het sportkleding merk Castore. Die gaat de kleding voor het team, maar ook voor de fans leveren. Dit laat Red Bull weten in een statement. 

Puma is al sinds 2016 onderdeel van de sponsoren, maar daar komt in 2023 verandering in. Red Bull heeft namelijk een deal gesloten met het Britse sportkleding merk Castore. Het merk is verantwoordelijk voor de kleding van het team, maar ook voor de fans. Castore levert ook al aan meerdere voetbalclubs hun sportkleding.

Comfort

Christian Horner vindt het belangrijk dat zijn team de allerbeste kleding te dragen krijgt. Zeker met 24 races op de kalender in landen waar de temperatuur ijskoud is of juist heel erg warm. "De Formule 1 is een enorm veeleisende omgeving. In 2023 racen we op 24 verschillende locaties over de hele wereld, in omstandigheden die variëren van vrieskou tot een combinatie van hitte en vochtigheid. Onze teamleden moeten uitgerust zijn om te presteren en sportkleding die is geoptimaliseerd voor functionaliteit en comfort is een cruciaal onderdeel om het niveau te bereiken dat nodig is om te winnen", aldus Horner. Ook vindt hij dat Castore genoeg expertise heeft om de juiste sportkleding te maken om te winnen. "Hun expertise op het gebied van sportwetenschap, materialen en techniek zal ons helpen om dat doel te bereiken. Ik ben ook erg blij dat we dat niveau van prestaties naar de fans kunnen brengen."

 
 
 
 
 
Dit bericht op Instagram bekijken
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Oracle Red Bull Racing (@redbullracing)

"Iconisch Formule 1-team"

Castore is verheugd om met een iconsich Formule 1-team te samenwerken en het team past erg goed bij hun motto. "Oracle Red Bull Racing is een van de meest iconische F1-teams van de moderne tijd. Ze zijn niet alleen een indrukwekkend merk, maar we delen de mentaliteit van meedogenloos zoeken naar manieren om de prestaties te optimaliseren, passend bij Castore's motto 'Better Never Stops'", vertelt Tom Beahon, co-founder van Castore. Het logo van Castore zal te vinden zijn op de teamkleding en racepakken, ook komen Castore en Red Bull met een speciale lijn voor de fans. 

Lees ook: Vroegste wereldkampioenen der Formule 1

Lees ook: F1-test voor IndyCar-sterren Palou en O'Ward

Lees ook: Christian Horner: Max staat in vuur en vlam op dit moment

 

door Zus Veldkamp

Stel je vraag

Heb je een vraag voor Olav Mol? Stel hem dan hier!
Vraag insturen

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Aanmelden