George Russell denkt dat het extreme stuiteren van de Formule 1-auto's op de rechte stukken, ook wel porpoising genoemd, verdwijnt als de sport gebruik gaat maken van een actieve ophanging.
Door de terugkeer van het grondeffect in de Formule 1, waarbij de auto's als het ware aan het asfalt kleven, stuiteren de auto's als nooit tevoren op de rechte stukken, wat porpoising wordt genoemd. Een oplossing hebben de meeste teams nog niet gevonden, maar George Russell heeft een vrij 'eenvoudige' uitkomst om van porpoising af te komen.
"Een actieve ophanging kan dit oplossen. Eén keer op een knopje drukken en dan is het probleem opgelost. Op deze manier worden de auto's ook echt veel sneller", liet Russell weten aan Motorsport.com.
Onderschatting
Ferrari-teambaas Mattia Binotto denkt ook dat elk team dit probleem onderschatte. "Toen we eenmaal het circuit op gingen, zagen we dat de auto's meer stuiterden dan wij hadden verwacht, al wisten we natuurlijk dat het grondeffect een leerproces zou worden voor ons", aldus Binotto.
Lees ook: Portimao in beeld als vervanger Rusland
Lees ook: Speciale vergadering naar aanleiding ontwikkelingen Oekraïne