Mede door de serie Drive to Survive op Netflix wordt de Formule 1 over de hele wereld steeds populairder. Dat vertelt Stefano Domenicali, directeur van de Formule 1, aan Motorsport.com. Vooral in de Verenigde Staten heeft de Formule 1 meer fans gekregen. Domenicali hoopt daarom op nog een lange samenwerking met Netflix.
Van de populaire serie Drive to Survive staan momenteel drie seizoenen op Netflix. De serie heeft al gezorgd voor meer fans van de sport, maar Domenicali is ervan overtuigd dat dit in de toekomst nog meer fans zal aantrekken. Wat daarnaast opvalt, is de 'verjonging' van de sport. Omdat Netflix een bekende streamingsdienst is voor jong en oud, valt de sport zo ook onder jongeren in de smaak. De serie is zowel een aanwinst voor de Formule 1 als voor Netflix. In 27 landen heeft de serie al eens op nummer 1 gestaan in de ranglijsten.
Verenigde Staten
In de Verenigde Staten heeft de Formule 1 een enorme groei in populariteit doorgemaakt dankzij de Netflix serie. Amerikanen waren vooral bekend met autosporten als NASCAR en IndyCar Series, maar de afgelopen jaren is daar zeker verandering in gekomen. Toch wordt er met de Formule 1 al decennialang gereden in de Verenigde Staten. Vanaf 2012 gebeurt dat in Austin, Texas.
New drivers, new rivalries and an all new championship winner. Formula 1: Drive to Survive is back on 11 March! 🏎️🏁 pic.twitter.com/3aSoENJB57
— Netflix UK & Ireland (@NetflixUK) February 28, 2022
11 maart
Het vierde seizoen van de serie is vanaf 11 maart op Netflix te zien. Hierin is onder andere de titelstrijd tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton en het bijzondere podium van McLaren in Monza te zien.
Lees ook: Alonso hoopt op sterk Alpine in 2022: Tevreden hoe het gaat
Lees ook: Mike Krack onder indruk van groot team
Lees ook: Mercedes ziet bijzondere sidepods RB18: Interessant