Na een uitdagend Formule 1-seizoen heeft Haas zich geconcentreerd op het oplossen van de mysterieuze bandenproblemen die hun VF-23-auto vorig jaar hebben geplaagd. Hoewel het team aangeeft een aanzienlijk deel van het probleem te begrijpen, erkent het ook dat volledige duidelijkheid er nog niet is. Ayao Komatsu, de nieuwe teambaas, benadrukt dat het winterseizoen is toegewijd aan het aanpakken van dit probleem, waarbij hij de noodzaak benadrukt om naar een betere werkwijze en communicatie tussen afdelingen te gaan.
Zoeken naar teamgeest bij Haas
In het streven naar een verbeterde samenwerking en effectieve besluitvorming onthult Komatsu: "Het is cruciaal dat we niet alleen kijken naar de technische aspecten, maar ook naar de menselijke factor in ons streven naar vooruitgang. We moeten een omgeving creëren waarin open communicatie wordt aangemoedigd en waar alle teamleden zich gehoord voelen. Alleen op die manier kunnen we de nodige stappen zetten om onze prestaties te verbeteren en onze doelen te bereiken”, zo laat Komatsu weten aan Motorsport.com.
(Foto: Haas F1)
Ontwikkelingen van teaminzicht
"Ik denk niet dat we alles begrijpen," geeft Komatsu toe. "We begrijpen een aanzienlijk deel ervan, maar het enige bewijs is of je een auto kunt produceren die het probleem aankan”, zo laat Komatsu weten aan Motorsport.com. Met de lancering van de nieuwe auto voor 2024 in het verschiet, richt Haas zich op het verbeteren van de communicatie en samenwerking tussen verschillende afdelingen, en benadrukt Komatsu dat onenigheid gezond is, maar dat effectieve communicatie en besluitvorming essentieel zijn voor vooruitgang. "Ik denk dat het gezond is om het niet altijd eens te zijn, zolang iedereen dan weet dat er een beslissing moet worden genomen," voegt hij eraan toe. "Maar als één groep zegt 'Ik denk dat dit een probleem is' en deze persoon zegt 'Oké, prima', en vervolgens niet samen communiceert en in zijn eigen richting blijft gaan, dan kunnen we niet verbeteren. Werkmethoden moeten verbeteren."