De Formule 1 heeft in het tweede kwartaal van 2022 een grote omzetstijging meegemaakt. Dankzij de verdwenen COVID-regels is de omzet met maar liefst 49% gestegen.
In 2021 werd de Formule 1 nog geteisterd door COVID-regels, met name het bezoek aan de zogeheten Paddock Club was onmogelijk. Hierdoor kon er niet maximale omzet gehaald worden. De resultaten waren toen 501 miljoen dollar omzet, waar dit jaar 744 miljoen omgezet is.
Goed vergelijkingsmateriaal
Het is voor Liberty Media een duidelijke stijging die ook goed te vergelijken is. In zowel 2021 als 2022 reed de Formule 1 in het tweede kwartaal een zevental races. Alleen het wegvallen van de Japanse Grand Prix is anders, die werd vorig seizoen laat geannuleerd. TV-rechten en sponsoring zijn daardoor vorig jaar in het tweede kwartaal lager uitgevallen.
Blij Liberty Media
Vanzelfsprekend is Liberty Media blij met de omzetstijging. Tegenover Motorsport.com reageerde de eigenaar van de Formule 1 over de mooie cijfers. "Gedurdende het seizoen 2022 hebben we te maken gehad met een recordopkomst. Zowel op de tribunes als in de Paddock Club zijn er meer mensen dan ooit. We verwachten dit seizoen geen beperkingen meer."
Lees ook: Daniel Ricciardo: Ik kom sterker terug
Lees ook: Toto Wolff: We moeten voorzichtig blijven
Lees ook: F1 aan Tafel: Overwinning Verstappen één van zijn beste